Swipe

Swipe

A great fit

Antar Shoe | JA rebranding agency

Opdrachtgever

Antar Shoe

Diensten

Herpositionering

Merkstrategie

Merkidentiteit

Visuele identiteit

Logo redesign

Tone-of-voice richtlijnen & merkverhaal

Conceptontwikkeling

Beeldtaal

Art-direction foto- en videografie

Merkactivatieplan

Huisstijl implementatie

Copywriting & messaging

Samenwerkingen

Barbara Trienen (fotografie)
Cut the Code
(webontwikkeling corporate site)
Iconum (webontwikkeling webshop)
Alvasi (signing)

Antar Shoe heeft een bijzondere positie: als schoenenhandelaar staat ze tussen fabrikanten en retail in. De afgelopen jaren boekte het bedrijf veel successen. Alles groeide! De merkencollectie, het team en het bedrijfspand. Alleen de uitstraling van Antar Shoe zelf, die groeide niet mee. Met als gevolg dat merk en marketing achterliepen op de kwaliteit van de organisatie. Het team van Antar Shoe zocht een frisse blik, zag onze visie op rebranding en vroeg ons om een passend merk.

No items found.

Opdrachtgever

Antar Shoe

Diensten

Herpositionering

Merkstrategie

Merkidentiteit

Visuele identiteit

Logo redesign

Tone-of-voice richtlijnen & merkverhaal

Conceptontwikkeling

Beeldtaal

Art-direction foto- en videografie

Merkactivatieplan

Huisstijl implementatie

Copywriting & messaging

Samenwerkingen

Barbara Trienen (fotografie)
Cut the Code
(webontwikkeling corporate site)
Iconum (webontwikkeling webshop)
Alvasi (signing)

Antar Shoe heeft een bijzondere positie: als schoenenhandelaar staat ze tussen fabrikanten en retail in. De afgelopen jaren boekte het bedrijf veel successen. Alles groeide! De merkencollectie, het team en het bedrijfspand. Alleen de uitstraling van Antar Shoe zelf, die groeide niet mee. Met als gevolg dat merk en marketing achterliepen op de kwaliteit van de organisatie. Het team van Antar Shoe zocht een frisse blik, zag onze visie op rebranding en vroeg ons om een passend merk.

Antar Shoe - Tape Packaging

Antar Shoe importeert en distribueert schoenen van internationale topmerken voor de Benelux. Dankzij sluitende processen, heldere communicatie en grote voorraden vormt het bedrijf een onmisbare schakel in deze distributieketen.

En met internationale topmerken zoals Gioseppo, Hot Potatoes en Ipanema, zorgt het ieder seizoen voor een breed assortiment. Topmerken met volwassen branding bovendien. Dus hoe zorg je dat je zelf zichtbaar bent tussen die merken? En hoe je je bovendien onderscheidt van andere leveranciers?

Lees hier hoe branding duurzame groei stimuleert

Van B2C- naar B2B-merk

Het team van Antar Shoe weet heel goed wat hun kwaliteiten zijn. Ze zijn namelijk veel meer dan leverancier. Ze helpen retail met trend reports, adviseren over voorraden, brengen retailinzichten terug naar de fabrikant en geven retailers een boost in verkoop met campagnes, displaymaterialen en meer. Een geweldige B2B-rol dus; als ideale partner voor retail. Een rol en houding die in communicatie nog niet goed zichtbaar was. Het was zelfs verleidelijk voor Antar Shoe om - net als de topmerken in het assortiment en concurrenten van het bedrijf - een B2C-communicatiestijl te adopteren door veel nadruk te leggen op de producten.

Een unieke positie voor Antar Shoe

Tijd om het zakelijke perspectief erin te brengen. Om de unieke rol die Antar Shoe als intermediair speelt, de aandacht te geven die ze verdient. In de merkstrategie zetten we Antar Shoe neer als preferred shoe supplier van en voor schoenenmerken, -ketens en -winkels in de Benelux. Met de claim dat door hoogwaardige en sluitende dienstverlening, Antar Shoe een onmisbare schakel vormt in de distributieketen van schoenen.

No items found.

A great fit

Tijd om het zakelijke perspectief erin te brengen. Om de unieke rol die Antar Shoe als intermediair speelt, de aandacht te geven die ze verdient. In de merkstrategie zetten we Antar Shoe neer als preferred shoe supplier van en voor schoenenmerken, -ketens en -winkels in de Benelux. Met de claim dat door hoogwaardige en sluitende dienstverlening, Antar Shoe een onmisbare schakel vormt in de distributieketen van schoenen.

Hard skills, soft skills


Met het claimen van ‘A great fit’ heb je natuurlijk wat verwachtingen waar te maken! En dat doet de brand identity dan ook. Met een kleurrijke, expressieve stijl zorgen we dat Antar Shoe vanaf nu ook in communicatie een onuitwisbare indruk maakt.

Grote kleurvlakken verbeelden de lef en positiviteit in de organisatie, hoekige vormen benadrukken de duidelijke communicatie en gestructureerde processen. Naast dit zakelijke karakter zijn de mensen achter Antar Shoe als één grote familie - en zo behandelen ze hun klanten ook. Ze zijn meedenkend en vernieuwend. Soft skills die we een visuele plek geven in ronde vormen, en die het B2B-merk verrijken.

Ook in een bold identiteit, is balans essentieel. Naast de uitgesproken stijl ontwierpen we daarom een ongecompliceerd, duidelijk leesbaar logo. Speelse inkepingen verwijzen naar de vormentaal en geven het woordmerk eigenheid en consistentie.

No items found.

Een leider deelt in haar kennis

Antar Shoe onderscheidt zich nu van concurrenten in strategie en vorm, ook op de website maakt Antar Shoe haar leidende positie als preferred supplier waar. We ontwierpen namelijk een kennisplatform op de website voor trend reports, verkooprapportages en marktupdates. Met deze website, positionering en branding claimt Antar Shoe haar plek in de markt en kan het bedrijf nog jaren vooruit.

No items found.