Opdrachtgever
Cut the Code
Diensten
Merkstrategie
Merkidentiteit
Visuele identiteit
Beeldtaal
Art-direction fotografie
Copywriting & messaging
Samenwerkingen
Cut the Code (website)
Melvin Winkeler (fotografie)
Cut the Code is de eerste no-code agency van Nederland. Het heeft als missie om een no-code revolutie te ontketenen en thought leadership te claimen. Dat laatste doet het onder andere met de Cut the Code Community, waarin digitale makers met elkaar verbonden zijn om tips & tricks met elkaar uit te wisselen en zichzelf en elkaar verder te ontwikkelen.
Cut the Code zocht naar een duale merkidentiteit om zowel de agency als de community het best tot hun recht te laten komen.


Cut the Code is er voor no-code
Cut the Code is sinds maart 2021 de eerste no-code studio van Nederland. En om jezelf als eerste no-code studio van Nederland te presenteren en lanceren, moet je stevig in je schoenen staan. Het vraagt om een buitengewoon sterke en herkenbare merkidentiteit. Aan ons de taak om die identiteit vorm en inhoud te geven. En dan ook nog een duale identiteit, want Cut the Code lanceerde een agency en een community op hetzelfde moment.
In de eerste plaats is Cut the Code de eerste no-code studio van Nederland. Ze bouwen digitale experiences om merken te laten groeien, met no-code. Het bedrijf werkt met uitsluitend designers die nu zelf hun creaties tot leven kunnen brengen en op deze manier een ware no-code revolutie ontketenen. Daarnaast is er de no-code community Cut the Code, waarin meer dan driehonderd digitale makers met elkaar verbonden zijn om tips & tricks met elkaar uit te wisselen en zichzelf en elkaar verder te ontwikkelen.
No-code is steeds populairder en vanzelfsprekender. De zoekopdrachten naar no-code zijn dit jaar opnieuw gestegen en elke maand lanceren er weer nieuwe toolings waar bedrijven als Cut the Code de baanbrekende digitale producten, experiences en automations mee kunnen maken.
Lees hier hoe branding duurzame groei stimuleert
Het creëren van een duale identiteit
Bij de identiteit voor de agency draait om één boodschap: dit is waarom we no-code nodig hebben in een snel veranderende digitale wereld. Om te kunnen zeggen wat we willen zeggen, ontwikkelden we een identiteit met zo min mogelijk ruis, maar natuurlijk wel zo creatief mogelijk.
De community moet uitstralen dat het de ultieme leeromgeving is voor de nieuwe generatie digitale makers.
De Cut the Code Community is wat dat betreft wat rijker, aanstekelijker en vrijer in alle uitingen. Het community-merk moet uitstralen dat het de ultieme speel- en leeromgeving is voor de nieuwe generatie digitale makers.
Onze challenge daarbij is dat beide kanten wel moeten blijven aanvoelen als één. Dat hebben we gedaan door in de uitingen aan de agency-kant genoeg elementen te behouden om herkenbaar te blijven, en aan de communitykant de volledige speelruimte te pakken met de vaste stijlelementen, custom typografie en sprekende kleuren.
Sterk merk, sterke community
Cut the Code werkte ondertussen al voor The Avocado Show, Ron Simpson, Shawn Harris, Joris Bijdendijk en Vacature Via. De community is inmiddels uitgegroeid tot eentje met meer dan driehonderd leergierige no-coders en groeit nog iedere dag. En beide merken doen dit met hun eigen sterke identiteit.


'Het is heel sterk hoe onze twee identiteiten echt aanvoelen als één merk.'
Erwin Luijendijk - Co-founder Cut the Code