Swipe

Swipe

Parla als nieuwe standaard in de tandheelkunde

Billboard Parla

Opdrachtgever

Parla

Diensten

Merkstrategie

Merkidentiteit

Visuele identiteit

Tone-of-voice richtlijnen & merkverhaal 

Conceptontwikkeling

Beeldtaal

Art-direction fotografie

Merkactivatieplan

Huisstijl implementatie

Signing & wayfinding

Employer branding

Copywriting & messaging

Campagne

Samenwerkingen

Cut the Code (website)

BURO/S ARCHITECTS (interieur)

Niemand vindt het fijn om naar de tandarts te gaan. Nóg niet. Het is de missie van Shaira Kasi om dat te veranderen. De afgelopen jaren ontwikkelde Shaira door haar werk in de tandheelkunde een eigentijdse kijk en visie op de dental care.

Ze besloot haar eigen tandartspraktijk op te richten. Wij hielpen haar met het bouwen van dit nieuwe, spannende en eigentijdse merk.

Instagram feed Parla
Grafische huisstijl Parla
No items found.

Het stereotype beeld van een tandarts

Als je denkt aan de tandarts, denk je waarschijnlijk aan een steriele ruimte. Een plek met veel wit en blauw, fel licht, de typische tandartsgeur, stoelen die niet lekker zitten en geluiden die je liever niet wil horen. Heel praktisch voor de tandarts zelf, maar voor jou een plek waar je het liefst zo snel mogelijk weer weg wil. Als restauratief en esthetisch tandheelkunidige werkte Shaira Kasi jarenlang in deze setting. Tot ze voelde dat dit ook anders kon. Dat dit anders moest. En dat ze het anders zou gaan doen.

Dat is het moment waarop Shaira ons inschakelde. Het was tijd om de nieuwe standaard in de tandheelkunde te creëren.

Niemand vindt het leuk om naar de tandarts te gaan. Dus wat doe je om ervoor te zorgen dat mensen een fijner gevoel krijgen bij hun soms noodzakelijke bezoek? We zochten naar het tegenovergestelde van de steriele tandartsomgeving die we allemaal kennen.

Lees hier hoe branding duurzame groei stimuleert

Een identiteit met meerdere lagen

En dat vonden we. De nieuwe merkidentiteit is opgebouwd uit verschillende lagen, die allemaal één ding gemeen hebben: ze moeten je een relaxed, goed en vertrouwd gevoel geven. Vandaar ook dat we hebben gekozen voor een zachte typografie en voor het gebruik natuurlijke tinten, waar rust en kalmte vanuit gaat.

Tone-of-voice: the dentist that doesn't talk like a dentist

We creëerden een eigenzinnige tone-of-voice: the dentist that doesn't talk like a dentist. De tandartspraktijk transformeerde in een House of Dentistry, tandartsen zijn treatment experts, patiënten zijn gasten, een wachtkamer is een lounge en een behandelkamer is een studio. 

Artist impression Parla
Artist impression Parla
Artist impression Parla
Signing Parla
Artist impression Parla
No items found.

Een multizintuigelijke merkbeleving

Maar daar stopten we niet. Want een merkidentiteit gaat verder dan alleen uitstraling. Het is een gevoel. Wij richtten het House of Dentistry daarom patient-first in, door gebruik te maken van de menselijke zintuigen.

Horen

Rustige muziek kalmeert de geest en creëert een gevoel van comfort en veiligheid. Muziek die vertrouwd klinkt, laat de tijd sneller gaan. We zorgen ervoor dat gasten juist de muziek horen, en niet de geluiden die ze nog even niet wil horen. 

Ruiken

Hersenen koppelen geur direct aan een product of een plek. Als je ontsmettingsmiddelen ruikt, is de kans groot dat je aan een ziekenhuis of tandartspraktijk denkt. Plekken waar je liever niet bent. Parla zorgt er met een speciale geur melange voor dat gasten zich thuis voelen in een warme en comfortabele ambiance.

No items found.

Voelen

Gevoel zit van binnen en van buiten. Je doet het met je vingers en met je hart. We willen dat alles in het House of Dentistry goed aanvoelt. Daarom werkt Parla met fijne stoffen, warme en eigenzinnige kleuren, harmonieuze vormen en zacht en warm licht. 

Zien

What you see is what you get, hoor je vaak. We zorgen ervoor dat de gasten van Parla dat gevoel ook krijgen, door te werken met organische vormen, warme kleuren en strakke lijnen, die angst- en stressverlagend werken. Waar iemands ogen ook gaan, alles wat ze zien moet bijdragen aan een goed gevoel. 

Natuurlijk was dit niet altijd even makkelijk. Alles is lastiger als je de eerste bent die iets doet. Zeker als je ook een opdrachtgever moet overtuigen van je eigen ideeën. Maar hoe meer we vertelden, onderbouwen en lieten zien, hoe meer we allemaal overtuigd raakten van ons idee. Parla is de nieuwe standaard in de tandheelkunde. Dat zie je, dat hoor je, dat voel je

Grafische huisstijl Parla
Grafische huisstijl Parla
Grafische huisstijl Parla
No items found.

'Met dit merk kunnen we een nieuwe standaard in de tandheelkunde neerzetten.'

Shaira Kasi - Founder Parla