Swipe

Swipe

Amy over een nieuwe plek die voor ons werkt

Na 7,5 jaar is het tijd voor een transformatie. We zetten de strategische stap naar een bureau dat naast branding ook brand consultancy, growth en digital biedt. En een nieuwe werkwijze vraagt om ruimte. Dus gingen we op zoek naar nieuwe huisvesting voor ons multidisciplinaire team. Amy - die kort geleden haar eigen huis verbouwde en ons jaloers maakte met prachtige foto’s en doordachte interieurkeuzes - nam de branding van onze nieuwe plek op zich.

Wat betekent de rebranding voor onze huisvesting en werkplek?
‘Ons bureau bevindt zich nu in een pand met grachtengordelcharme. Het is er heel huiselijk, maar er is weinig werkcomfort. Bovendien is onze club met de jaren gegroeid in werk, ervaring én in mensen. We zien dat het tijd is om op een andere manier te gaan werken, en daar past deze nieuwe ruimte bij - en dat voelt echt als een nieuwe start!’

‘Met de herpositionering nemen we meer een positie in waarbij we klanten begeleiden om met hun eigen merk om te gaan. Als we presenteren hoe wij denken dat hun branding moet - blijft het vaak lastig voor marketeers om daar intern draagvlak voor te krijgen en zelf mee aan de slag te gaan. Ze krijgen het dan niet goed doorvertaald. Daarom gaan we hen met ons done-with-you-model meenemen in de keuzes die we maken en die zij zelf ook zullen moeten maken. Begeleiden en trainen dus. Dat vraagt om andere rollen, een intensievere samenwerking, en een andere ruimte.’

Wat was jouw rol in het branden van de huisvesting?
‘Vanuit mijn rol als designer werk ik samen met interieurontwerper Charlotte van Interior Vitamins en breng ik mijn visuele kijk op interieur en huisvesting. Zo werken we samen aan moodboards en het uiteindelijke ontwerp. Tijdens het ontwerpproces voor de inrichting, waren we ook bezig met het ontwerpen van de brand identity voor Bunch. Dat was wel een uitdaging! Deze timing gaf ons ook de kans om de branding en het interieur één te laten worden. Dat beide mogen doen: de nieuwe branding ontwerpen én deze merkbeleving omzetten naar de fysieke ruimtes, is voor mij helemaal feest.’

“De context is altijd leidend en je inrichting is niet één-op-één je huisstijl.”

No items found.

Hoe denk je dat de nieuwe huisvesting ons werk gaat beïnvloeden?
‘Onze nieuwe huisvesting laat aan klanten zien wat merkbeleving kan doen. Laat zien hoe je fysieke ruimte bijdraagt aan het uitdragen van je merk, doordat je merkwaarden, filosofie en persoonlijkheid voelbaar en zichtbaar zijn - zonder dat je ze letterlijk op je muur hoeft te zetten. De beleving van een fysieke ruimte is dan ook heel anders dan de beleving van een merk in de digitale wereld. De context is altijd leidend en je inrichting ís niet één-op-één je huisstijl. Het is meer een canvas voor je huisstijl, gebouwd op dezelfde merkwaarden.’

‘Als we dit voor klanten doen - een refresh van het kantoor voor Linde Notarissen of een nieuwe entreeplan voor Beerze Bulten - lopen we goed na welke behoeftes en doelen er zijn. En dat deden we nu voor onszelf: elke verdieping beantwoordt een andere behoefte en heeft daarom een andere inrichting en sfeer.’

‘En de nieuwe plek is natuurlijk ook een goeie invloed op het team omdat we daar samen iets heel moois van gaan maken. Een plek die mensen aantrekt, en een gevoel van ‘join the winning team’ uitdraagt. Ook willen we klanten met ons nieuwe clubhuis laten zien dat het allemaal best wat gekker mag met je interieur, want we hebben ons zeker niet ingehouden!’

Hoe versterkt onze nieuwe huisvesting onze positie in de markt?
‘Ik denk dat we met deze huisvesting en onze rebranding en werkwijze een nog sterkere positie gaan krijgen in deze regio en daarbuiten. Een bureau dat design, strategy en growth combineert zoals wij, dat is er nog niet in het oosten van het land. Dat wij die mix bieden met een persoonlijke benadering op zo’n fijne plek in Zwolle - niet de Randstad! - mag gezien worden. Dit was al zo, maar gaat onze rebranding zeker nog een niveautje hoger tillen. Met ons nieuwe clubhuis kunnen we toekomstige klanten precies geven wat merken in de toekomst nodig hebben om te groeien.’

Nieuwsgierig naar de nieuwe stek waar onze done-with-you-methode gaan neerzetten?
Of naar de indeling van de verdiepingen? Ontdek het in Pt.4 van Behind the Screens.