Wat betekent de rebranding voor onze huisvesting en werkplek?
‘Ons bureau bevindt zich nu in een pand met grachtengordelcharme. Het is er heel huiselijk, maar er is weinig werkcomfort. Bovendien is onze club met de jaren gegroeid in werk, ervaring én in mensen. We zien dat het tijd is om op een andere manier te gaan werken, en daar past deze nieuwe ruimte bij - en dat voelt echt als een nieuwe start!’
‘Met de herpositionering nemen we meer een positie in waarbij we klanten begeleiden om met hun eigen merk om te gaan. Als we presenteren hoe wij denken dat hun branding moet - blijft het vaak lastig voor marketeers om daar intern draagvlak voor te krijgen en zelf mee aan de slag te gaan. Ze krijgen het dan niet goed doorvertaald. Daarom gaan we hen met ons done-with-you-model meenemen in de keuzes die we maken en die zij zelf ook zullen moeten maken. Begeleiden en trainen dus. Dat vraagt om andere rollen, een intensievere samenwerking, en een andere ruimte.’
Wat was jouw rol in het branden van de huisvesting?
‘Vanuit mijn rol als designer werk ik samen met interieurontwerper Charlotte van Interior Vitamins en breng ik mijn visuele kijk op interieur en huisvesting. Zo werken we samen aan moodboards en het uiteindelijke ontwerp. Tijdens het ontwerpproces voor de inrichting, waren we ook bezig met het ontwerpen van de brand identity voor Bunch. Dat was wel een uitdaging! Deze timing gaf ons ook de kans om de branding en het interieur één te laten worden. Dat beide mogen doen: de nieuwe branding ontwerpen én deze merkbeleving omzetten naar de fysieke ruimtes, is voor mij helemaal feest.’