Swipe

Swipe

Herpositionering - 3 min lezen

Hoe werkt een herpositionering?

Een herpositionering is nodig als mensen je merk niet meer associeren met de waarden waar je voor staat. Je bedrijf is gegroeid, de dienstverlening is uitgebreid of ambities zijn veranderd. Of misschien ben je juist al jaren hetzelfde, terwijl de markt inmiddels andere eisen stelt.

Tijd om de zaak op te schudden! Tijd voor focus, duidelijkheid en hernieuwde energie. Want dat is het eerste, directe resultaat van een rake herpositionering. Je hebt weer een helder verhaal en straalt dat zonder ruis uit. Daarmee leg je de basis voor verdere groei, van ambitie naar doel. Met een herpositionering zet je jouw merk weer op de juiste koers.

Herpositioneren als voorwaarde voor succes

Met Prebranding krijg je een helder plan met alle inzichten die je nodig hebt voor een succesvolle rebranding. Want rebranding maakt veel impact op je organisatie. Dat snappen en helpen we je graag mee. Daarom:

  • Leer je alle ins en outs van een rebranding
  • Krijg je inzicht in de complexiteit, kosten en haalbaarheid van de rebranding
  • Ontdek je wat de kern van je vraagstuk is
  • Ontvang je een helder stappenplan
  • Bepaal zelf of je uiteindelijk met ons verder wil

Wanneer herpositioneren?

Een succesvol merk is relevant voor zijn doelgroep. Als die balans ontbreekt, of verstoord is geraakt, is een herpositionering nodig om de zaak weer op scherp te zetten. Jouw merk teruggebracht tot de kern, met een helder doel voor ogen. Een duidelijke boodschap naar je doelgroep en intern alle neuzen in dezelfde richting.

Waarom herpositioneren?

Adviseren we toch geen rebranding? Of zien jullie van de keuze af? Ook dan levert Prebranding inzichten om je merk mee aan te scherpen.

Hoe ziet een herpositionering er uit?

Voor het opnieuw positioneren van je bedrijf hanteren we een vast stappenplan, te beginnen met een grondige analyse. Waar sta je nu en waar mis je de aansluiting met je doelgroep? Gewapend met die informatie bedenken we een creatief concept, dat we visueel en inhoudelijk uitwerken. De uitvoering verschilt per herpositionering. Soms volstaat een vernieuwde huisstijl en een herformulering van een bestaande propositie, maar er zijn ook situaties waar een nieuwe merknaam inclusief visuele identiteit nodig zijn om weer aansluiting met de juiste doelgroep te vinden.

Maak kennis met de impact van ons werk

Een onuitwisbare indruk voor een onmisbare partner
Bekijk de
case
Antar Shoe

A great fit

Move | JA rebranding agency
Bekijk de
case
Move

Mobile first thinking als strategische asset voor gefuseerd Move

Jongetje speelt met blokken SelektHuis
Bekijk de
case
SelektHuis

Een nieuw ideaal voor de marktleider in vrijstaande huizenbouw

Maak indruk,
val op en groei.

Bij JA rebranding agency geloven we in de kracht van een sterk merk. We zijn gespecialiseerd in branding en positionering, en helpen scale-ups die willen groeien en waarbij het merk fungeert als belangrijkste aanjager van je ambitie.

Maak kennis

met een nieuwe

generatie

merkenbouwers

Amy

Wij zijn JA rebranding agency en onze strategen en creatieven doen niets liever dan de essentie van jouw organisatie naar boven halen. We transformeren van daaruit je bedrijf tot een merk. Eén waarmee je bestaande ambities herkent en nieuwe ontdekt, en één waarmee je ze waarmaakt.

Swipe

Swipe

This is some text inside of a div block.

Heading

What’s a Rich Text element?

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

What’s a Rich Text element?

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Maak indruk,
val op en groei.

Bij JA rebranding agency geloven we in de kracht van een sterk merk. We zijn gespecialiseerd in branding en positionering, en helpen scale-ups die willen groeien en waarbij het merk fungeert als belangrijkste aanjager van je ambitie.

Maak kennis

met een nieuwe

generatie

merkenbouwers

Amy

Wij zijn JA rebranding agency en onze strategen en creatieven doen niets liever dan de essentie van jouw organisatie naar boven halen. We transformeren van daaruit je bedrijf tot een merk. Eén waarmee je bestaande ambities herkent en nieuwe ontdekt, en één waarmee je ze waarmaakt.