Herpositioneren als voorwaarde voor succes
Met Prebranding krijg je een helder plan met alle inzichten die je nodig hebt voor een succesvolle rebranding. Want rebranding maakt veel impact op je organisatie. Dat snappen en helpen we je graag mee. Daarom:
- Leer je alle ins en outs van een rebranding
- Krijg je inzicht in de complexiteit, kosten en haalbaarheid van de rebranding
- Ontdek je wat de kern van je vraagstuk is
- Ontvang je een helder stappenplan
- Bepaal zelf of je uiteindelijk met ons verder wil
Wanneer herpositioneren?
Een succesvol merk is relevant voor zijn doelgroep. Als die balans ontbreekt, of verstoord is geraakt, is een herpositionering nodig om de zaak weer op scherp te zetten. Jouw merk teruggebracht tot de kern, met een helder doel voor ogen. Een duidelijke boodschap naar je doelgroep en intern alle neuzen in dezelfde richting.
Waarom herpositioneren?
Adviseren we toch geen rebranding? Of zien jullie van de keuze af? Ook dan levert Prebranding inzichten om je merk mee aan te scherpen.
Hoe ziet een herpositionering er uit?
Voor het opnieuw positioneren van je bedrijf hanteren we een vast stappenplan, te beginnen met een grondige analyse. Waar sta je nu en waar mis je de aansluiting met je doelgroep? Gewapend met die informatie bedenken we een creatief concept, dat we visueel en inhoudelijk uitwerken. De uitvoering verschilt per herpositionering. Soms volstaat een vernieuwde huisstijl en een herformulering van een bestaande propositie, maar er zijn ook situaties waar een nieuwe merknaam inclusief visuele identiteit nodig zijn om weer aansluiting met de juiste doelgroep te vinden.