Swipe

Swipe

Een merk is het krachtigste instrument voor groei

Het merk is de meest strategische en duurzame waarde voor iedere ambitieuze organisatie. Als je die waarde weet te vinden, vatten, verduidelijken en verkopen, dan heb je alles in huis voor een duurzame toekomst. Want een goed merk is de accelerator voor alles binnen een organisatie: de cultuur, de overtuigingen en de ambities.


Nooit eerder veranderde de wereld zo snel als de afgelopen paar jaar en het ziet er niet naar uit dat dit de komende tijd gaat veranderen. Dat zorgt voor extreem veel onzekerheid en complexiteit, voor ons als mens en voor organisaties. Want hoe blijf je overeind?

Door standvastig én adaptief te zijn. Een contradictie als uitgangspunt, er is weinig dat meer zegt over de tijd waarin we ons op dit moment bevinden. Je moet koers houden en kunnen meebewegen. Onverzettelijk en flexibel zijn.

Dat vraagt om nieuwe manieren van organiseren, ontwikkelen en werken. Voor organisaties verandert de rol van een merk daarmee ook: van een marketingtool naar een kernactiviteit. Je merk heeft een cruciale functie omdat het je unieke waarde accentueert, verduidelijkt en verkoopt. En als je dat goed doorvoert, is het ook voor de interne organisatie een richtinggevende verbinder.

Merken hebben dus een strategische waarde. En die strategische waarde groeit iedere dag. Je merk is het ultieme middel om als organisatie te groeien. Maar groei gaat niet altijd over meer, meer, meer. Groei zit in aanpasbaar en onderscheidend vermogen. In veerkracht en snelheid, in het soepeler laten lopen van processen en onduidelijkheden voor iedereen duidelijk maken.

Het merk is een ecosysteem waarmee je die groei kunt bereiken. Een ecosysteem van je product of dienstverlening, design, tone-of-voice, cultuur, processen, systemen en gedrag. Eigenlijk alles van een organisatie dus, gestroomlijnd vanuit één onderscheidend perspectief.

Het merk motiveert, schept kaders, zorgt voor consistentie en maakt het maken van keuzes makkelijker. Het geeft medewerkers richting en houvast om de belofte die je als organisatie communiceert, ook echt waar te maken. De mensen die bij een bedrijf werken, de dingen die er dagelijks gebeuren: alles heeft invloed op het merk. 

Het merk geeft antwoord op vragen als: wat is ons model? Welke betekenis hebben wij? Hoe communiceren we dat? Hoe trekken we de juiste mensen aan? Welke beloftes kunnen we maken? En welke niet? Wat staat er in de speech van onze CEO? Hoe steken we onze campagnes in? 

Een sterk merk geeft antwoord. En die antwoorden vormen merkgedreven groei.

We verenigen strategie, design en groei in één systematische aanpak

01

Icon plus

Merkstrategie

02

Icon plus

Merkontwikkeling

03

Icon plus

Merkactivatie

01

Icon plus

Merkstrategie

Op zoek naar witruimte als fundament voor een toekomstbestendig merk.

Met witruimte bedoelen we de unieke positie die je merk in kan nemen in het hoofd van mensen. Het is een plek die nog niet door andere merken is bezet. Het is het vertrekpunt richting duurzame groei en vormt het fundament van hoe we het merk verder gaan ontwikkelen. Dit vraagt om een uitgebreid onderzoek, en op basis daarvan vormen we een strategisch kader waarmee we richting geven aan de creatieve merkontwikkeling in fase 2.

02

Icon plus

merkontwikkeling

Binnen de strategische kaders geven we kleur aan de witruimte.

Merkontwikkeling draait om het geven van vorm en inhoud aan de unieke positie van het merk. We creëren een designsysteem, een creatief fundament dat invulling geeft aan alle uitingen die we voor het merk gaan ontwikkelen. Met strategische principes en de componenten tone-of-voice en visuele identiteit houden we een merk lerend en levendig en creëren we een nieuw en uniek perspectief.

03

Icon plus

merkactivatie

Een structureel programma voor duurzame merkgedreven groei.

Duurzaam groeien kan alleen door lerend en levendig te blijven en structureel aan je eigen merk te blijven werken. We stellen een activatie-programma en implementatieplan op om het merk tot leven te laten komen, zodat het merk ook in de toekomst een accelerator van groei blijft. De merkactivatie is dan ook een fase die in feite oneindig is en in het teken staat van constant door blijven ontwikkelen.

Interesse in een samenwerking?

In onze bureaupresentatie kom je meer te weten over onze werkwijze en hoe we merkgedreven groei creëren.

Dit is wat je krijgt:
  • Toegang tot ons whitepaper 'Branding is alles'
  • Een kijkje achter de schermen van ons werk
  • Verdieping op onze systematische aanpak
Ontvang bureaupresentatie
Ontvang onze bureaupresentatie
Icon arrow right
Vul hier je e-mailadres in.
Icon plus
Bedankt voor het aanvragen van onze bureaupresentatie. Je ontvangt binnen afzienbare tijd een persoonlijke mail van Jasper met daarin de presentatie en verdere info.
Er ging iets mis tijdens het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

We creëren merkgedreven groei voor