Swipe

Swipe

Nieuwe brand designer Liana brengt een vleugje Manchester naar Zwolle

Er zijn twee dingen in het leven die het hart van Liana sneller laten kloppen: visueel aantrekkelijk beeld en nieuwe uitdagingen. Laten we dat nou precies met elkaar gemeen hebben.

Liana Muller lachend achter de laptop op kantoor van JA rebranding agency

Mijn naam is Liana Muller en ik ben vierentwintig jaar oud. Goed en lekker eten is voor mij een must, ik kan niet wachten om weer een paar slechte moves op de eerstvolgende festivals te showen en ik kan een goede Wes Anderson-film heel erg waarderen. In 2018 ben ik afgestudeerd als grafisch ontwerper en ben ik direct aan de slag gegaan bij een grafisch ontwerp- en marketingbureau. Na anderhalf jaar voelde ik me een beetje verdwaald.

Dit is wat ik altijd al wilde, waarom voelde ik me niet op mijn plek?


Ik nam de tijd om goed over alles na te denken en besloot dat ik meer wilde leren voordat ik verder ging met mijn 'grotemensenbaan'. De oplossing hiervoor was Shillington Education in Manchester, Engeland. Een intense crash course in grafisch vormgeving. Helaas kwam corona om de hoek kijken, waardoor ik mijn plannen moest uitstellen. Maar in september 2021 was het eindelijk zo ver. Ik mocht beginnen aan mijn avontuur van drie maanden, waar ik mijn competenties en zelfvertrouwen in grafisch ontwerp verder ontwikkelde. Maar ook het brede aanbod van de Engelse biertjes heb ik er doorgespit en ik heb veel genoten van de Engelse humor.

Liana Muller staand in deuropening in kantoor van JA branding agency
Plant in kantoro van JA branding agency
Liana Muller in het vensterkozijn van JA branding agency
No items found.

Na drie mooie maanden ben ik voor de tweede keer afgestudeerd als grafisch vormgever en verliet ik met pijn in mijn hart de prachtige stad Manchester, om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik kende JA al een tijdje, de projecten die ik voorbij zag komen zagen er altijd strak uit en het concept erachter klopte helemaal. Dat maakte mij heel erg enthousiast, maar ik durfde er toch nooit te solliciteren. Na mijn Shillington-ervaring had ik het idee dat ik hier goed tussen zou passen, en zij waren nou net op zoek naar een brand designer! Na een paar gezellige gesprekken met André was het zover: ik mocht deze rol invullen.

Ik kijk uit naar de mooie concepten die hier worden ontwikkeld, die ik help door te vertalen in heerlijk visueel beeld. Een nieuwe uitdaging met enorm veel creativiteit, fijne bedrijfscultuur en een groep leuke mensen bij elkaar. Wie zegt daar nou geen JA tegen?