Swipe

Swipe

Aandacht als belangrijkste ingrediënt voor restaurant KIR

Interieur KIR restaurant | JA branding agency

Opdrachtgever

KIR

Diensten

Herpositionering

Merkidentiteit 

Visuele identiteit

Logo redesign

Tone-of-voice richtlijnen & merkverhaal

Conceptontwikkeling

Beeldtaal

Art-direction (food)fotografie

Merkactivatieplan

Huisstijl implementatie 

Employer branding

Webdesign

Copywriting & messaging

Campagne

Samenwerkingen

Stefanie Spoelder (foodfotografie)

Merlin Mulder (sfeerfotografie)

Stimmt (technische realisatie)

KIR is een toonaangevend restaurant in Twente met een unieke entourage dat culinaire werelden met elkaar verbindt. Het restaurant is altijd bezig met ontwikkelen en zocht naar een manier om haar positionering te updaten, zonder de huidige, sterke identiteit te verliezen.

Interieur KIR restaurant | JA branding agency
Instagram feed KIR | JA branding agency
No items found.

KIR is het stralende middelpunt van gevariëerd genieten. Het restaurant ontvangt zakelijke en particuliere gasten, combineert chique en casual, heeft een bar en restaurant en op het menu staan Twentse klassiekers en moderne internationale gerechten. KIR brengt, kortom, alles samen op één plek. Het was aan ons om dat in een passende en allesomvattende positionering te combineren.

De gerechten van KIR bestaan uit tientallen verschillende producten. En ze hebben allemaal hun eigen unieke smaak. Maar het belangrijkste ingrediënt voor KIR is bij geen enkele groothandel te koop: aandacht. Aandacht voor de gerechten, voor de gasten, voor de ambiance. Aandacht brengt smaak tot leven, geeft sfeer, brengt werelden bij elkaar en zorgt ervoor dat gasten zich welkom voelen. Die overtuiging vormde het uitgangspunt voor dit traject. Het brengt mensen samen.

Lees hier hoe branding duurzame groei stimuleert

Een allesomvattend beeldmerk en uitgesproken identiteit

We symboliseren KIR daarom als middelpunt van aandacht en variëteit, met twee hoekvormen die als funnel fungeren: verzamelen en uitdragen, de mensen van KIR stellen het beste aanbod samen voor een breed publiek en voor iedere gelegenheid. We brengen al deze elementen terug in één beeldmerk. En als je goed kijkt, herken je ook twee mensen die tegenover elkaar aan tafel zitten.

Bij de uitgesproken opvatting van KIR hoort ook een uitgesproken identiteit. Daar hebben we dan ook extreem op ingezet: met kleurgebruik, met typografie, met fotografie. We zien de vier seizoenen als fundament voor de kleuren en beelden die we inzetten: kleuren en beelden die net als de gerechten van KIR ook ieder seizoen veranderen. 

In de beeldtaal voor het werkgeversmerk is er aandacht voor de fijne werksfeer. We hebben hier bewust gekozen voor behind-the-scenes-materiaal, fotografie waarin we de werksituaties laten zien zoals ze ook echt zijn. Op deze manier geven we een eerlijk beeld van een fijne club mensen, die aandacht hebben voor elkaar, de gasten en gerechten.

No items found.

Spelen met de seizoenen

Je merk lerend en levendig houden is een van de belangrijkste dingen in merkontwikkeling. KIR gebruikt daar heel passend de vier seizoenen voor: ieder seizoen wordt er gezocht naar nieuwe ingrediënten, die passen bij de tijd van het jaar. We laten deze hoofdingrediënten en gerechten terugkomen in verschillende beeldlagen, die we ieder seizoen ook weer opnieuw vastleggen. Hierdoor creëren we een dynamische identiteit op de website en socials en blijven we de gast prikkelen met al het lekkers dat dat seizoen op de kaart staat. Vernieuwing en aandacht: het zijn de ingrediënten die het fundament vormen van het nieuwe KIR.

Grafische huisstijl KIR door JA branding agency
Interieur KIR | JA branding agency
No items found.

No items found.

'Onze visuele identiteit is nu ook een echte smaakmaker'

Justin Lutke Veldhuis - Eigenaar