Opdrachtgever
Goodzo
Diensten
Herpositionering
Merkstrategie
Merkidentiteit
Visuele identiteit
Logo redesign
Tone-of-voice richtlijnen & merkverhaal
Conceptontwikkeling
Beeldtaal
Art-direction foto- en videografie
Merkactivatieplan
Huisstijl implementatie
Employer branding
Internal branding
Copywriting & messaging
Campagne
Samenwerkingen
Cut the Code (website)
Growth & confetti (growth marketing)
Barbara Trienen (fotografie)
FRSHMN (videografie)
Goodzo leidt empathische mensen op tot consultants die bedrijven en organisaties vooruit helpen. Als IT-partner van grootzakelijke en corporate organisaties paste de positionering en identiteit niet meer bij de gemaakte en gewenste groei. Het merk miste een duidelijk emotionele benefit om een vervolgstap te maken op alle vlakken van de organisatie. Dat vormde ons vertrekpunt voor een grote herpositionering en rebranding van een van de snelstgroeiende bedrijven van Nederland.
.png)
.png)
People make IT
Goodzo is een bedrijf dat zelf heel goed wist waarom het anders was dan anderen, maar die sterke en onderscheidende factoren waren niet goed genoeg zichtbaar. De mensen binnen de organisatie konden zich niet langer identificeren met het merk Goodzo en ook richting potentiële nieuwe opdrachtgevers paste de huidige positionering niet meer bij de gewenste uitstraling: het belemmerde de groei.
In ons onderzoek tijdens de ontwikkeling van de merkstrategie, vonden we de meerwaarde van empathie in relatie tot IT. Het bleek de witruimte waar we voor onze opdrachtgevers altijd naar op zoek zijn. Empathie is in deze (arbeids)markt een atypische karaktereigenschap en werd het vertrekpunt voor de nieuwe merkpositionering: People make IT.
Lees hier hoe branding duurzame groei stimuleert

Where empathy goes, business flows
IT is de driver voor iedere organisatie. Het is een oneindige stroom aan informatie en processen die ervoor zorgt dat teams vloeiend draaien en bedrijven kunnen groeien. Toch is een soepel lopend IT-proces niet vanzelfsprekend. Goodzo zorgt voor flow in de IT van organisaties, met empatisch vermogen en een mindset die volledig gericht is op de eindgebruiker. Want die twee eigenschappen zijn wat alle mensen bij Goodzo met elkaar gemeen hebben.
In de IT zijn dat twee persoonlijke kenmerken die van onschatbare waarde zijn om processen te laten vloeien en bedrijven te laten groeien. Met het narratief Where empathy goes, business flows, dat in veel communicatie terugkeert, creëerden we een boodschap die die overtuiging in vijf woorden tot de kern terugbrengt.
Where tech meets touch
De visuele merk componenten vormen een belangrijk onderdeel van deze rebranding. Een voorbeeld van zo'n component is het kleurenpalet. Zo'n palet bestaat uit hoofdkleuren en accentkleuren. Voor Goodzo namen we afscheid van geel als hoofdkleur en creëerden we een volwassener palet, waarbij geel nog wel als accentkleur terugkeert.
Een ander component is de typografie, waar we er bewust voor hebben gekozen om tech (dat staat voor de IT) en touch (dat staat voor empathie) terug te laten keren in twee verschillende fonts: het techy identiteitsfont dat we gebruiken voor koppen en het touchy corporate font voor grotere stukken tekst.
Sprekende gezichten in een aanstekelijke beeldtaal
Empathie is iets waarvan je kunt zeggen dat je het hebt, maar als merk is het minstens zo belangrijk om dat ook uit te stralen. Daarom zorgen we er in de beeldtaal voor dat de Goodzo'ers altijd goedlachs in beeld zijn, het liefst in contact met andere mensen en voor zover mogelijk omringd door passende kleuraccenten. Dit hebben we zowel doorgevoerd in de portretten, de sfeerfotografie en videografie.


Empathie als beeldelement
We zochten constant naar manieren om empathie ook in figuurlijke zin onderdeel uit te laten maken van de merkidentiteit. Van tech en touch fonts en een aanstekelijke tone-of-voice tot vloeibare en dynamische elementen in de huisstijl. Het talent om emoties en gevoelens van anderen te begrijpen zonder deze zelf te ervaren of te beleven, hebben we verbeeld in deze suggestieve vloeibare empathy flows. Dynamische visuele uitingen die we overal terug laten komen en waarmee we de empathische en onderscheidende eigenschappen van de Goodzo'er in de aandacht geven die ze verdienen.
Een schaalbaar growth marketing platform
Om het volledige concept optimaal in te zetten en ervoor te zorgen dat we de groeiambitie van Goodzo waarmaken, hebben we samen met een growth hacker een nieuwe marketingstrategie opgezet. De website vormt hierbij het fundament. Speciale funnels voor recruitment en leadgeneratie vormen de basis voor de structuur van de site, campagnes en alle (seo-proof) copy. En na de oplevering blijven we samen met Goodzo op een structurele manier bezig om het merk lerend en levendig te houden en om duurzame merkgedreven groei te creëren.


.png)
'Dit is de jas waar je jarenlang naar zoekt, eindelijk vindt en dan van denkt: dit ga ik nooit meer uittrekken.'
Anna Noorda - General manager Goodzo