Swipe

Swipe

JA Prebranding

Met een Prebranding weet je binnen een maand hoe je je merk in kunt zetten voor verdere groei. Het is de ideale voorbereiding op de mogelijke rebranding van jouw organisatie.

  • Leer alle ins en outs van een rebranding
  • Krijg inzicht in de complexiteit, kosten en haalbaarheid van de rebranding
  • Ontdek wat de kern van je vraagstuk is
  • Ontvang een helder stappenplan
  • Bepaal zelf of je uiteindelijk met ons verder wil

De ideale voorbereiding op de mogelijke rebranding van jouw organisatie.

Rebranding is een proces om een bestaand merk aan te passen, met als doel om het imago te veranderen en verbeteren.

Branding is de kunst en wetenschap achter het creëren van een merk. Het heeft als doel om de perceptie over een product, dienst, organisatie en zelfs individu te beïnvloeden.

Het is moeilijk om te beginnen aan iets waarvan je niet weet hoe het eruitziet

Een rebranding is groot, tijdrovend en intensief. Het vraagt om een visie voor de lange termijn en acties op heel korte termijn. Logisch dus, dat je van tevoren graag wil weten waar je als bedrijf precies aan toe bent.

  • Je krijgt vragen als 'Hoeveel moeten we investeren?'
  • Je bent toe aan een duidelijke en eerlijke planning
  • Je vraagt je af welke resources je in moet zetten
  • Je wil weten wat dit betekent voor je visuele uitstraling

Antwoorden zijn weinig waard als de vraag niet helemaal klopt.

Is het probleem dat je wil oplossen met een rebranding wel het echte probleem? Vaak is er sprake van een vraag achter de vraag, maar is het lastig om die van binnenuit te vatten en begrijpen. Het resultaat: symptoombestrijding.

  • De oplossing is rebranding, maar wat is de vraag?
  • Je twijfelt over de rol van branding in je organisatie
  • Het is nog te onduidelijk wat rebranding nou precies is
  • Je weet nog niet wat de resultaten van een rebranding kunnen zijn

A small step, a giant leap

Trajecten als deze voelen vaak heel erg abstract. Creatieve en strategische processen zijn ongrijpbaar, terwijl je bij zoiets ingrijpends juist behoefte hebt aan houvast en iets om op terug te vallen.

  • Het gebrek aan overzicht zorgt voor onzekerheid
  • Je weet niet waar je met zo'n traject moet beginnen
  • Er is twijfel over een overkoepelende aanpak
  • Je weet niet of je de hele organisatie mee kunt krijgen
Prebranding

Je moet niets, je kunt alles: dit is de beste voorbereiding op de rebranding van jouw ambitieuze organisatie.

01

Icon plus

Intake

02

Icon plus

Discovery-sessie

03

Icon plus

Planpresentatie

Intake

Om problemen op te kunnen lossen, moet je weten met wie je te maken hebt. Er is weinig dat zoveel over een bedrijf zegt als de mensen erachter. Daarom doen we een uitgebreide intake, zodat we zeker weten dat we een match zijn en zodat we een passend vervolgprogramma op kunnen stellen. We vertellen je alles over onze werkwijze en natuurlijk is er alle tijd en ruimte voor iedere vraag die je maar kunt bedenken.

Discovery Sessie

In een discovery-sessie van een halve dag onderzoeken we je vraag of probleem. Daarbij zitten al je belangrijke stakeholders aan tafel, onder professionele begeleiding van onze ervaren (en heel aardige) strategen en creatieven. We halen de kern van je probleem naar boven om te voorkomen dat we met symptoombestrijding aan de slag gaan.

Planpresentatie

Nadat we alle input hebben verzameld en geanalyseerd, komen we bij je terug met een planpresentatie. Hierin laten we zien wat volgens ons het probleem is en welke stappen we samen moeten gaan zetten om je bedrijf verder te laten groeien. We geven je ​​inzicht in de complexiteit, kosten en haalbaarheid van de rebranding. Vervolgens is het helemaal aan jou om te bepalen of je met ons verder wil.

JA rebranding agency

Het merk heeft de meest strategische en duurzame waarde voor iedere organisatie. Als je die waarde weet te vinden, vatten, verduidelijken en verkopen, dan heb je als ambitieus (groei)bedrijf alles in huis voor een duurzame toekomst.

JA is een onafhankelijke rebranding agency die merken versterkt en het imago verbetert van bedrijven die nog lang niet klaar zijn met groeien. Ontdek hier meer over onze visie op het bouwen en versterken van merken.

Als jij je ambitieuze organisatie wil laten groeien door een sterk en duurzaam merk te bouwen, dan is dit voor jou.

Brand of marketing manager, algemeen, commercieel of operationeel directeur: het gaat erom dat je de organisatie waar je voor werkt, verder wil laten groeien.

We zijn op ons best als we samenwerken met:

Organisaties uit de lijst Top 250 Groeibedrijven
die hun merk naar een volgend level willen tillen
Bedrijven in een scale-up fase
die het merk willen inzetten als accelerator voor groei
Grootzakelijke organisaties
die van hun merk de kern willen maken in plaats van een marketingmiddel

Binnen een maand weten hoe je met een rebranding kan zorgen voor verdere groei?

Voordat je aan dat intensieve traject start, helpen we je op weg met onze Prebranding: een helder plan met alle inzichten die je nodig hebt voor een succesvolle rebranding. Vraag nu een intake aan, dan beoordelen wij of we een traject aan kunnen gaan en vertellen we je ook direct wat de investering zal zijn.