Wat zijn de unieke eigenschappen van een advocatenkantoor en hoe vertaal je dat naar een nieuwe en passende merkidentiteit? Met die vragen begonnen we ons traject met Ali Arslan, eigenaar en naamgever van Arslan & partners advocaten. We zochten natuurlijk weer naar witruimte: hoe kunnen we de unieke eigenschappen van Arslan zo goed mogelijk aan de wereld laten zien? 'Uiteindelijk draait het er gewoon om de ondernemer te helpen ook als mens. Want dat is waar we het beste in zijn', vertelde hij.
Die zin was voor ons de sleutel in de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit. Bij Arslan & partners draait het om verbinding: tussen advocaat en ondernemer en tussen de advocaat en de mens achter de ondernemer. Dit advocatenkantoor zorgt voor de balans tussen mens en zaak.
Na het neerzetten van de pay-off Voor mens & zaak (waarover je uitgebreid leest in onze case) introduceerden we het &-teken, het ampersand. Het gebruik van het ampersand gaf ons de ruimte en vrijheid om conceptueel met het merk aan de slag te gaan. Los van de verbindende kracht van de ampersand staan de twee cirkels symbool voor mens & zaak. De lijn ertussen zorgt voor balans tussen de ene cirkel (de mens) en de andere (de zaak). Dat is ook de balans die Arslan & partners iedere dag weer zoekt en vindt.