Swipe

Swipe

Balans & verbinding: de nieuwe merkidentiteit van Arslan & partners advocaten

We vertellen je over hoe we een visuele stijl creëerden die volledig in balans is met de verbindende rol die Arslan & partners advocaten graag op zich neemt. Welke symbolen gebruikten we en hoe komen de unieke eigenschappen van dit kantoor terug in het logo? Dat lees je in deze Branding Breakthrough: design.

Visuele identiteit Arslan & partners | JA rebranding agency

Wat zijn de unieke eigenschappen van een advocatenkantoor en hoe vertaal je dat naar een nieuwe en passende merkidentiteit? Met die vragen begonnen we ons traject met Ali Arslan, eigenaar en naamgever van Arslan & partners advocaten. We zochten natuurlijk weer naar witruimte: hoe kunnen we de unieke eigenschappen van Arslan zo goed mogelijk aan de wereld laten zien? 'Uiteindelijk draait het er gewoon om de ondernemer te helpen ook als mens. Want dat is waar we het beste in zijn', vertelde hij.

Die zin was voor ons de sleutel in de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit. Bij Arslan & partners draait het om verbinding: tussen advocaat en ondernemer en tussen de advocaat en de mens achter de ondernemer. Dit advocatenkantoor zorgt voor de balans tussen mens en zaak.

Na het neerzetten van de pay-off Voor mens & zaak (waarover je uitgebreid leest in onze case) introduceerden we het &-teken, het ampersand. Het gebruik van het ampersand gaf ons de ruimte en vrijheid om conceptueel met het merk aan de slag te gaan. Los van de verbindende kracht van de ampersand staan de twee cirkels symbool voor mens & zaak. De lijn ertussen zorgt voor balans tussen de ene cirkel (de mens) en de andere (de zaak). Dat is ook de balans die Arslan & partners iedere dag weer zoekt en vindt.

Visuele identiteit Arslan & partners | JA branding agency
Logo Arslan & partners | JA branding agency
Logo Arslan & partners | JA branding agency
No items found.

In het logo draait het meer om balans. Als we 'm uit elkaar halen, zie je dat hij bestaat uit verschillende onderdelen. De ‘A’ van Arslan wordt gevormd door de onderkant van de cirkel. De restvorm refereert aan de symbolische toga, terwijl de ronde vorm symbool staat voor een rond proces, voor menselijkheid en voor de levensloop die je als ondernemer doormaakt. En door een hoekje uit het beeldmerk weg te laten, zorgen we voor verbinding met het woordmerk. Dit hoekje zien we namelijk ook terug in het lettertype dat we gebruiken. 

Op deze manier creëerden we een visuele stijl die volledig in verbinding staat met Arslan & partners advocaten. Een uitgebalanceerd design, een passende identiteit.