Swipe

Swipe

De verbinding tussen juridische experts & ondernemers

Ali Arslan en Linzy Sieljes Arslan & partners advocaten

Opdrachtgever

Arslan & partners advocaten

Diensten

Merkidentiteit
Logo design
Huisstijlontwikkeling
Taal & tone of voice
Webdesign
Art direction

Samenwerkingen

Cut the Code (website)
Melvin Winkeler (fotografie)

Een eigen merk met een sterke focus op het helpen van de ondernemer én de mens achter de ondernemer. Dat is waar Ali Arslan naar op zoek was toen hij zich met zijn kantoor afsplitste van Arslan & Ter Wee Advocaten.

Het was onze missie om een nieuwe, onafhankelijke en eigen identiteit te creëren, zonder de herkenbaarheid te verliezen die de naam Arslan door de jaren heen had opgebouwd.

Ingang Arslan & partners advocaten
Logo Arslan & partners advocaten
No items found.

Een positionering gericht op ondernemers

Arslan & partners advocaten levert juridische expertise voor ondernemerschap. Het kantoor is gevestigd in een prachtig pand aan de Burgemeester van Roijensingel in Zwolle. Daar werken veertien bevlogen advocaten en medewerkers. Arslan & partners advocaten is er voor de ondernemer en de mens achter de ondernemer, in de gehele levenscyclus: van het opstarten tot het verkopen van het bedrijf, van grote contracten tot faillissementen.

De behoefte om richting ondernemers te specialiseren, bestond al langere tijd. Ook toen Arslan & partners advocaten nog deel uitmaakte van Arslan & Ter Wee Advocaten. De stap om uiteindelijk onafhankelijk verder te gaan was een grote en vroeg om een geheel nieuwe identiteit: van een nieuwe naam tot een nieuwe huisstijl. En dat terwijl het kantoor intern niet veranderde.

Lees hier hoe branding duurzame groei stimuleert

Een advocatenkantoor voor mens & zaak

‘Wij zijn geen klassiek advocatenkantoor’, vertelde eigenaar en naamgever Ali Arslan ons tijdens het voortraject. ‘Onze advocaten zijn adviseur, probleemoplosser en sparringpartner ineen.’

We zochten naar witruimte: hoe kunnen we de unieke eigenschappen van Arslan zo goed mogelijk aan de wereld laten zien?

‘Met ons werken gaat op basis van vertrouwen’, zei hij ook. ‘Uiteindelijk draait het er gewoon om de ondernemer te helpen, zo goed als we kunnen, want dat is waar we het beste in zijn.’

Dat is voor ons de sleutel geweest in het ontwikkelen en vormgeven van de nieuwe merkidentiteit. Eentje waarin het draait om verbinding: tussen advocaat en ondernemer en tussen de advocaat én de mens achter de ondernemer. Want inderdaad, Arslan & partners advocaten is geen klassiek advocatenkantoor.  

Dit advocatenkantoor is er voor mens en zaak.

Grafische huisstijl Arslan & partners advocaten
Website op mobiel Arslan & partners advocaten
Poster Arslan & partners advocaten
Logo Arslan & partners advocaten
Onderbouwing logo Arslan & partners advocaten
Lopende man Arslan & partners advocaten
Notitieboek Arslan & partners advocaten
Briefpapier Arslan & partners advocaten
Visitekaartje Arslan & partners advocaten
No items found.

Het ultieme teken van verbinding

Voor mens en zaak is een gelaagde zin. Waar de kernwaarde betrokkenheid terugkomt in ‘voor mens’, zit in ‘zaak’ de bevlogen en strijdvaardige kern van Arslan Advocaten. In de zaak waaraan Arslan Advocaten werkt zit de overkoepelende juridische zaak, de zakelijke inborst van de mens en de (fysieke) zaak van de ondernemende mens.

Voor mens & zaak.

Dit is ook waar we het &-teken (ampersand) introduceerden. Het is het ultieme teken van verbinding. En dat is ook hoe de nieuwe naam tot stand kwam.

Arslan & partners advocaten
Voor mens & zaak.

Website Arslan & partners advocaten
Website op mobiel Arslan & partners advocaten
No items found.

Het creëren van de juiste balans

En dan begint het eigenlijk pas. Zegt Voor mens & zaak voldoende over Arslan & partners als je voor het eerst met het kantoor in aanraking komt? En waar laten we de ampersand terugkomen?

Met de Expertise bij ondernemerschap als tagline creëerden we meer speelruimte. De tagline wordt alleen gebruikt wanneer de doelgroep nog niet bekend is met Arslan en functionele voordelen gewenst zijn, bijvoorbeeld in actieve communicatie als campagne-uitingen of de website.

Het gebruik van het &-teken gaf ons de ruimte en vrijheid om conceptueel met het merk en de merknaam om te gaan. In de interne communicatie gaat het hier bijvoorbeeld om de advocaat & expertise, in de externe communicatie om de ondernemer & de zaak en als werkgeversmerk om iemands talent & de droombaan bij Arslan & partners.

Los van de verbindende kracht van de ampersand staan de twee cirkels symbool voor mens & zaak. De lijn ertussen zorgt voor balans tussen de ene cirkel (mens) en de andere (de zaak). Dat is ook de balans die Arslan iedere dag weer zoekt.

Visitekaartjes Arslan & partners advocaten
Ramen Arslan & partners advocaten
Ali Arslan Arslan & partners advocaten
No items found.

'Met deze rebranding kunnen we onze unieke eigenschappen aan de wereld laten zien.'

Ali Arslan - Eigenaar Arslan & partners advocaten