We leven met zijn allen in een wereld die zich steeds meer digitaal afspeelt. Dat gaat ook nooit meer veranderen. Voor bedrijven en organisaties betekent dit dat IT een bepalende factor is geworden, geen enkele business kan nog zonder goede IT. Maar tussen IT en de businesskant van een organisatie zien we op veel plekken nog een kloof, gevuld met onbegrip en frustratie. En dat terwijl beide partijen elkaar juist zo hard nodig hebben om succesvol te zijn.
Dit is de witruimte die we vonden en waar onze opdrachtgever Goodzo nu op inspeelt. Het faciliteert de IT-wensen en -behoeften van bedrijven en organisaties die moeite hebben om de kloof te dichten. Om dat te kunnen doen heb je twee dingen nodig: kennis van zaken en een flinke dosis empathisch vermogen. Kennis van IT heeft iedereen, maar empathische IT-professionals zijn lastiger te vinden. Goodzo onderscheidt zich door empathische mensen in huis te halen en op te leiden tot IT-consultant. De meesten van hen hebben nog geen enkele ervaring in de IT, maar bijvoorbeeld wel in de horeca of de zorg, plekken waar menselijkheid een must is. Deze professionals noemen we The new breed of IT.
Want de consultants van Goodzo vullen niet alleen een positie in, ze helpen bedrijven door verder te kijken dan het oplossen van een probleem. Ze initiëren in plaats van reageren. Zo vormen ze de lijm tussen de denkers en de doeners, tussen tech en touch. Dat is het onderscheidend vermogen, waarover we ze ook zelf hebben laten vertellen. We hebben dit doorontwikkeld en gebruikt als fundament voor het narratief van het nieuwe Goodzo: Where empathy goes, business flows. In die zin zit de kern van Goodzo, de mensen die er werken en de manier waarop ze werken. Door empathie toe te voegen aan strakke processen, laten ze bedrijven en organisaties weer floreren.
Hoe empathie als onderscheidend vermogen het strategisch fundament van Goodzo vormt
In een wereld die steeds digitaler wordt, is IT een bepalende factor geworden. Goodzo leidt empathische mensen op tot consultants die bedrijven en organisaties vooruit helpen. Dat onderscheidend vermogen vormde het fundament voor het strategisch kader, waaruit we het nieuwe Goodzo hebben gecreëerd.
Het past perfect bij de merkwaarden aanstekelijk, binnenstebuiten en planmatig. De gedrevenheid en sociale skills van Goodzo'ers werkt buitengewoon aanstekelijk. Binnenstebuiten is de manier van denken: Goodzo komt tot de kern en weet het beste uit mensen en bedrijven te halen. En planmatig staat voor de systematische manier van werken: iedere beslissing wordt weloverwogen gemaakt, om op de lange termijn succesvol te blijven.
Dit alles komt samen in de pay-off People make IT. Het vormt de allesoverkoepelende zin van het merk Goodzo, het is de gedachte waar iedereen binnen het bedrijf van doordrongen is en wat het merk en de consultants iedere dag uitdragen richting (nieuwe) opdrachtgevers.