In een wereld vol overvloed zijn de meest uitgesproken merken en organisaties het meest succesvol. Ze vallen op, doen dingen anders en maken waar wat ze beloven. Dit gebeurt mede dankzij gemotiveerde medewerkers, die de taal van het merk spreken en de waarden uitdragen. Het merk is de laatste jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste succesfactoren van organisaties.
Bij veel mensen heerst de gedachte dat een merk een logo is, of een bedrijfsnaam. Maar een merk is zoveel meer dan dat. Je merk is alles en alles is je merk. Het vormt je strategie, je call-to-actions, je klantenservice, je stem, je communicatie, je mensen, processen, middelen en visuele identiteit.
Ieder merk wil Coolblue zijn. Waarom? Omdat hun merk in alles klopt (net als hun bus, trouwens). De merkwaarden van Coolblue vormden van begin af aan het fundament voor de ontwikkeling van de organisatie en heeft dit continu in alle elementen van het bedrijf terug laten komen. Ook in de processen en cultuur. Dit maakt van Coolblue een ijzersterk merk, met een consistent beeld naar buiten. Een merk dat niet te kopiëren is.